Mozgás, a jól-lét kulcsa

A rendszeres testmozgás javítja a közérzetet és növeli a teljesítményt, az önbecsülést és a közösségi elismerést is. A megfelelő tápanyagellátás biztosítása, különösen rendszeres sport esetén fokozottan fontossá válik. Modern életvitelünk a különféle közlekedési eszközök gyakori igénybevétele sok esetben ahhoz vezetett, hogy sokan a rendszeres testmozgást és a sportot elhanyagolták. Az egészség és az elégedettség megőrzéséhez a sport azonban életünk részévé kell, hogy váljon.

Mi történik edzés közben?

A testben edzés közben biológiai folyamatok egész sora beindul – testünk kalóriákat fogyaszt, a cukor helyett pedig a testi zsírt égeti el és az anyagcsere is fellendül. Heti 2-3 alkalommal 30 percig tartó állóképességi edzés elegendő kezdésként. Minden típusú mozgás (pl. kocogás) pozitív hatással van a szervezetre. Az elmúlt években bebizonyosodott az is, hogy a siker meglehetősen gyorsan elérhető – még akkor is, ha a sportot és a testmozgást csak idősebb korban kezdik. Tehát soha nem túl késő elkezdeni a testmozgást! Azonban fontos az, hogy mindig odafigyeljünk a testünk jelzéseire, és ne várjunk el túl sokat túl gyorsan magunktól.

A mozgás öröme

A fizikai aktivitás pozitív hatásai

Az izmok, a szív működésének és a keringésnek erősítése – a fizikai megterhelés következtében több izom épül - beleértve a szívizmot is. A szív több vért pumpál ​​ki, ezért még nyugdíjas korában kevésbé terhelődik meg rendszeres mozgás esetén.

  • Jó az agynak: A vérkeringés és az oxigénellátás javul, melynek következtében új idegcsatornák alakulhatnak ki és megnő az emlékezőképesség, a koncentrációs képesség és a kreativitás is.
  • A koleszterinszint csökkentése: Azok, akik rendszeresen sportolnak, lecsökkenthetik a rossz koleszterin (LDL) és megnövelhetik a jó koleszterin (HDL) szintjét.
  • Csökkenti a cukorbetegség kockázatát: Az izmok tevékenységük révén többek között cukrot fogyasztanak. Ez csökkenti a vércukorszintet, ezzel egyúttal az inzulinigényt (az inzulin egy olyan hormon, amely csökkenti a vércukorszintet).
  • Hangulatjavító hatás: Sportolás közben sikerül kitisztítani a fejünket, könnyebben kikapcsolunk. A mindennapokkal ellentétben a sportban könnyebben ráhangolódhatunk arra, hogy sikereket és célokat lássunk magunk előtt, ez által javul a hangulatunk, mert elértünk valami számunkra fontosat.
  • Súlykontroll: A testmozgás alatti energiafogyasztás mellett az alapanyagcsere sebessége (a test nyugalmi állapotának energiafogyasztása) is megnő.
  • Rugalmas és stabil csontozat: A mozgás nyomást vagy feszültséget gyakorol a csontokra az izmokon keresztül - ez arra ösztönzi a csontokat, hogy még több kalciumot tároljanak, és ezáltal megnövekedjen a bennük lévő erő.

5 mozgásforma, amely kedvére lehet

  • Séta vagy kocogás: A kívánt súlyhoz lépésről lépésre közeledhetünk. A séta a kezdőknek tökéletes, mivel kíméli az ízületeket. Ha pedig a karok a lábak mozgásával egy időben mozognak, akkor a kar és a váll izmait is edződnek. Akik már magabiztosabbak a rendszeres testmozgásban, mehetnek kocogni is. Itt még több kalória ég el rövidebb idő alatt.
  • Bicikli: Biciklizéskor leginkább a lábizmok edződnek meg. Azonban ízületi problémák esetén sincs ok aggodalomra, hiszen kíméletes módon is végezhető mozgásformáról van szó, a terhelés jó része a kerékpárra esik, és Önnek csak pedáloznia kell. Ez kifejezetten igaz, hogyha kevésbé megterhelő kerékpár útvonalat választunk. Hogyha pedig fokozatot vált, a terheléssel együtt a kalóriafogyasztás is növekszik.
  • Tánc: Fogyjon a ritmussal! Tegyen be egy jó zenét és vegye elő táncos cipőjét a szekrényből! Ezt megteheti egyedül, de akár csoportban is. A tánc égeti a kalóriákat és javítja a testtartást. Szabadon váltogathat a zenei stílusok között, és minden stílushoz különböző táncmozdulatokat találhat ki. Így soha nem fog unatkozni!
  • Görkorcsolya: A görkorcsolya megvásárlását leszámítva egy olyan sportról beszélhetünk, amely nemcsak szórakoztató, de még ingyenes is. A korcsolyázás nemcsak a lábizmokat, de a hátizmokat is edzi és a kalóriafogyasztása nagyon magas. Télen pedig könnyedén átviheti a betonpályán tanultakat a jégkorcsolya pályára.
  • Erőnléti edzés: Kiválóan alkalmas izmok felépítésére, és az erős izmok megnövelik az alapanyagcsere sebességét. A megnövekedett kalóriafogyasztás mellett a test ráadásul tónusosabbá válik, ezért a nőknek sem szabad félniük az izomépítéstől. Az erőnléti edzés előnye, hogy nemcsak az edzőteremben, de otthonunkban is lehetséges.

Hogyha nem találta meg az Ön számára megfelelő mozgásformát, semmi gond, hiszen számtalan nagyszerű és izgalmas sport is létezik még. Itt az ideje felfedezni, kipróbálni valami újat és keresni, amíg meg nem találja a legjobbat!

Termékajánló:

További Doppelherz termékeinkről információ a www.pharmacy-technology.hu oldalon.

Bármilyen kérdése merülne fel, vegye fel velünk a kapcsolatot ITT!